Alle leidinggevenden, bestuursleden en overige vrijwilligers van Scouting Vreeswijk doen hun uiterste best om te zorgen dat Scouting Vreeswijk voor iedereen een avontuurlijke, gezellige en veilige plek is. We willen dat alle leden van Scouting Vreeswijk zich thuis voelen bij onze vereniging. Bij Scouting Vreeswijk volgen wij het beleid en de gedragscode van Scouting Nederland. Klik hieronder op de gedragscode om deze te lezen.

Gedragscode – Scouting Limburg

Het kan gebeuren dat je in een situatie terecht komt waarover je graag met iemand in vertrouwen wilt praten. Voor de jeugdleden en ouders is het eerste aanspreekpunt de teamleider van de speltak. De teamleider kan vaak het probleem verhelpen. Indien je niet met iemand van de speltak wilt spreken, dan is de groepsbegeleider de aangewezen persoon. Soms wil je liever met iemand praten die niet direct bij de vereniging betrokken is. Daarvoor kun je terecht bij de vertrouwenspersoon.

Alles wat je met de vertrouwenspersoon bespreekt wordt vertrouwelijk behandeld. Niemand komt te weten wat je hebt besproken, zelfs niet dat je contact hebt opgenomen. Alleen als dat samen is afgesproken worden anderen ingelicht over de situatie. Iedereen kan een beroep doen op de vertrouwenspersoon: jeugdleden, ouders, leidinggevenden en alle andere vrijwilligers.

Onze vertrouwenspersoon is Judith Kennis, te bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.