Het binnenweekend is een scoutingweekend waarbij geslapen wordt in ons eigen scoutinggebouw. Het is het eerste scoutingweekend van het seizoen (een seizoen loopt van 1 september tot 31 augustus) en vindt plaats in de maand november of december. Het weekend begint vrijdagavond en eindigt zondagmiddag. De jeugdleden beleven talloze activiteiten en avonturen tijdens dit weekend.

Bij het binnenweekend staan gezelligheid en activiteiten centraal. Veel leden slapen voor de eerste keer in groepsverband, bij de Welpen slapen sommige leden zelfs voor de eerste keer niet thuis. Voor sommige leden is dat best wel spannend. Daarom zorgt de speltakleiding voor een planning vol met activiteiten, spellen en avonturen, zodat de spanning al snel plaatsmaakt voor vreugde en plezier.

Ieder jaar staan weer andere activiteiten op het programma. De leden die al jaren lid zijn bij Scouting Vreeswijk kunnen bevestigen dat het binnenweekend ieder jaar weer een grote verrassing is. Activiteiten uit het verleden:

Zelf een pizza maken

Uitje naar een Safaripark

Plezier op de schaatsbaan

Helpen op de boerderij

Vossenjacht in winkelcentrum

Zingen met gitaar bij het kampvuur