Het tweede weekend van het seizoen (een seizoen loopt van 1 september tot 31 augustus) is het buitenweekend. Het buitenweekend is een kampeerweekend en vindt plaats in de maand april of mei.

Welpen
Het weekend van de Welpen duurt 2 dagen. Veel Welpen kamperen voor de eerste keer. De leiding zet voordat de jeugdleden komen de tenten al op, zodat bij aankomst direct de luchtbedden, tassen en knuffels neergelegd kunnen worden. Overdag veel avontuur, spellen en uitjes. 's Avonds een gezellig kampvuur.

Scouts
Het weekend van de Scouts duurt 3 dagen. De jeugdleden worden ingedeeld in patrouilles, dat zijn groepen van ongeveer 5 personen. De jeugdleden zetten zelf de tenten op en maken zelf het avondeten klaar. Uiteraard helpen de leidinggevenden indien nodig een handje mee. Overdag de gaafste activiteiten.

Tenten opzetten Scouts

Mountainbiken Explorers

Gezamenlijk ontbijten Welpen

Explorers
De jeugdleden van de Explorers organiseren het buitenweekend zelf. Hiermee worden zij begeleid door de leidinggevenden. Het kampeerterrein wordt uitgezocht en de dagindeling wordt gemaakt. Het weekend zit vol met sportieve onderdelen.

Pivo's en Stam
Voor deze leden betekent het buitenweekend twee dagen vol met activiteiten en gezelligheid. Overdag staan leuke uitjes op het programma, 's avonds is het tijd voor zingen, lekkere hapjes, een groot kampvuur en een uitmuntende sfeer.

Speurtocht lopen Welpen

Zelf koken in patrouilles Scouts