Deze pagina bevat de meest gestelde vragen.

Is er een wachtlijst?
Scouting Vreeswijk is populair. Regelmatig is er bij onze groepen een wachtlijst. Vaak kan een nieuw lid wel snel terecht. Informeer bij de teamleider van een speltak naar de huidige situatie. De contactgegevens van de teamleiders staan op de contactpagina.

Zijn alle groepen gemengd?
Bij Scouting Vreeswijk zijn alle groepen gemengd.

Kan ik jullie sponseren?
Sponsoring is altijd zeer welkom! Neem contact op met onze voorzitter.

Mijn zoon/dochter zit net onder de minimumleeftijd van een speltak. Kan ik hem/haar aanmelden?
Dit ligt aan de huidige situatie van de groep. Neem hiervoor contact op met de teamleider van de speltak. De contactgegevens van de teamleiders staan op de contactpagina.

Waarom moet mijn zoon/dochter op Scouting, en niet op een andere vereniging?
Scouting Vreeswijk biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meisjes en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Activiteiten in de natuur vormen een essentieel en onderscheidend kenmerk. Leden voeren actieve ontwikkelingsgerichte activiteiten uit. Door het gestructureerde, brede activiteitenaanbod, de goed getrainde leiding en de vrijheid om te spelen in de natuur vormt Scouting een goede, pedagogische omgeving waar veel kinderen en jongeren baat bij hebben.

Welke eisen worden er aan een leidingteam gesteld?
Kijk voor meer informatie op deze pagina over de leiding.

Is een zwemdiploma verplicht?
Bij Scouting Vreeswijk is een zwemdiploma niet verplicht. Omdat ons clubgebouw op een eiland staat, omgeven door water, moet je wel kunnen zwemmen.

Ik wil graag een foto laten verwijderen van de website, hoe kan dat?
Stuur jouw verzoek naar het algemene e-mailadres.

Mijn gegevens zijn veranderd. Hoe geef ik dit door?
Stuur een e-mail naar de teamleider van de speltak. De teamleider zal de gegevens wijzigen in onze administratie en bij Scouting Nederland. De contactgegevens van de teamleiders staan op de contactpagina.

Kan ik stagelopen bij Scouting Vreeswijk?
Regelmatig is het mogelijk om een stage te doen bij Scouting Vreeswijk, bijvoorbeeld als hulpleiding. Neem contact op met de teamleider Welpen voor meer informatie. De contactgegevens van de teamleider Welpen staan op de contactpagina.